Tankar väcker tankar

Utan att bli filosofisk så kan man ju undra om hur illa det är när man börjar tänka i negativa banor!?

Finns det något "fatalistiskt" i bara det att man börjar misstänka att det värsta kan komma att ske?
Känns himlen mörkare bara för att man vet att det snart kommer mörkna?

Näää...
Jag tror tvärt om det kan vara viktigt att ibland fundera över mer än bara positiva saker.
Kanske kan man vrida och vända lite på de negativa saker för att få dem att bli bättre.
Kanske kan man till och med få dem att försvinna helt.

För mig är det viktigt att veta att det någonstans i framtiden blir bra.
Jag kan leva i värsta misär bara jag vet att det om 3,4 eller 5 år är bra.
Och tvärt om trivs jag inte trots att allt är bra om jag vet att framtiden är mörk.

Så är det i mitt arbetsliv, vardagsliv och kärleksliv.
Men det kanske bara är jag?!

Oj fasiken nu blev det nog lite filosofiskt i alla fall - sorry!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0