Biorytm eller biohazard...

Den här bloggen är ju helt fokuserad på den här frågan hur det går mellan mig och min fru.
Jag vet att det inte är världens mest intressanta grej men det är tyvärr inget jag kan göra något åt.
Mitt förra äktenskap slutade i en smärre katastrof som lätt skulle kunna bli en spelfilm.

Nu hoppas jag det inte ska sluta med skilsmässa men OM det skulle göra det så lovar jag mig själv och alla andra att det ska hanteras bättre än förra gången.

Men önskningar hit och dit kvittar nog.
Jag har alltid varit lite analytiskt lagd och inser att det ibland är bättre att faktiskt tänka istället för känna... och andra gånger är det precis tvärt om.
Kort och gott ska man alltså inte glömma bort att känna men inte heller att tänka.

De senaste dagarna har allt känts frid och fröjd men samtidigt vet jag att det inte är hela sanningen.
Tyvärr var det så illa bara för några dagar sedan att jag kände mig tvungen att ta till lite hårdare röst.
Det kanske låter som en petitess men i min värld är det något som jag verkligen vill undvika (åter igen med tanke på "min historia").

Så jag vet att under ytan finns det problem som inte alls är i närheten av att lösas men samtidigt känns allt bra.

Jag har jättesvårt att tolka vad detta egentligen innebär.
Jag vet dock att min personlighet är att avvakta tills problemen dyker upp och då verkligen försöka lösa dem.
För är det något som jag hatar så är det olösta knutar.

Fast ibland är det ok att bara bli överens om att man inte är överens :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0